Host Kini Boleh Menikmati Penghantaran Kereta Secara Automatik!

Ada berita baik untuk Host TREVO! Mulai 1 Jun 2022, semua penghantaran kereta akan diatur secara automatik.

Anda tidak perlu lagi menghubungi Perkhidmatan Pelanggan untuk mengatur penghantaran kereta!

Kini, anda boleh meluangkan lebih banyak masa untuk menguruskan kereta yang akan dipandu oleh Guest.

Ketahui proses baharu penghantaran kereta anda

  1. Apabila seorang Guest telah membuat tempahan dengan khidmat penghantaran dan/atau pengambilan kereta, dia telah pun membuat bayaran untuk perkhidmatan ini. Jika anda menerima tempahan tersebut, kami akan menguruskan penghantaran kereta tersebut secara automatik.

  2. Kami akan mengatur penghantaran ke/dari alamat Hos berdasarkan lokasi yang dikemaskini dalam aplikasi TREVO. Jika lokasi kereta anda tidak sama dengan alamat yang tertera di dalam profil Kereta Host anda di app TREVO, sila maklumkan kepada kami melalui Live Chat.

  3. Anda akan menerima SMS sebagai notifikasi apabila tugas penghantaran telah dimasukkan ke dalam sistem. SMS itu juga akan mengandungi pautan ke borang Penghantaran Sendiri Host jika anda ingin membuat penghantaran sendiri.

  4. Setelah tugas penghantaran diberikan kepada rakan kongsi penghantaran, anda akan menerima SMS yang mengandungi butiran hubungan rakan kongsi penghantaran.

    Jika terdapat sebarang perubahan pada tugas penghantaran — contohnya, perubahan dalam tugasan rakan kongsi penghantaran atau pembatalan — kami akan memaklumkan anda anda melalui SMS.

Penting! Pastikan bahawa nombor telefon dan alamat anda adalah tepat.

  • Sila pastikan bahawa nombor telefon dan alamat yang tertera di dalam profil Kereta Host anda adalah tepat.
  • Jika nombor telefon anda tidak tepat, sila kemas kini butiran anda di aplikasi TREVO.
  • Jika alamat anda tidak tepat, sila hubungi kami melalui Live Chat.

Anda akan menerima SMS seperti berikut sebagai makluman mengenai status terkini penghantaran kereta anda

 
Proses Pemberitahuan SMS
Apabila tugas penghantaran dibuat di dalam sistem
Apabila tugas penghantaran diberikan kepada rakan kongsi penghantaran
Apabila rakan kongsi penghantaran sedang dalam perjalanan
Apabila pasangan hantaran digantikan dengan yang baru
Apabila rakan kongsi penghantaran membatalkan tugas penghantaran

Soalan Lazim

1. Apakah yang berlaku jika tiada rakan kongsi penghantaran menerima tugas penghantaran atau mereka membatalkan tugas penghantaran?

Terdapat beberapa pilihan yang tersedia:

  • Host boleh menghantar sendiri Anda boleh menghantar sendiri atau mengambil kereta kepada/daripada Guest dan mendapatkan bayaran. Isi borang Penghantaran Sendiri Host yang tersedia dalam SMS atau klik di sini.
  • Guest anda juga boleh mengambil kereta daripada anda. Kami akan membayar balik kos perjalanan e-Hailing mereka ke/dari lokasi anda.
2. Adakah peraturan 3 jam untuk meminta penghantaran masih terpakai?
Tidak. Anda tidak perlu lagi menghubungi Khidmat Pelanggan untuk mengatur penghantaran.
 
3. Apakah yang berlaku jika rakan kongsi penghantaran tidak dapat dihubungi?

Sila hubungi pasukan Khidmat Pelanggan kami melalui Live Chat untuk mendapatkan bantuan.

4. Apakah yang boleh saya lakukan jika tiada kemas kini mengenai status tugasan penghantaran saya?

Sila hubungi pasukan Khidmat Pelanggan kami melalui Live Chat untuk mendapatkan bantuan.

 5. Bagaimanakah saya akan tahu jika rakan kongsi penghantaran sedang dalam perjalanan ke lokasi saya?

Sebagai sebahagian daripada proses kami, rakan kongsi penghantaran harus berkongsi anggaran masa ketibaan (ETA) mereka sekurang-kurangnya 2 jam sebelum Trip bermula dan masa tamat Trip.

6. Rakan kongsi penghantaran lewat menghantar atau mengambil kereta saya, adakah saya akan mendapat pampasan?

Bergantung kepada keadaan, anda akan diberi pampasan jika terdapat kelewatan dengan penghantaran atau pengambilan kereta anda yang berpunca daripada pihak TREVO. Sila hubungi pasukan Khidmat Pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan.
 
7. Guest memberitahu saya bahawa rakan kongsi penghantaran lewat menghantar atau lewat mengambil kereta saya, apa yang boleh saya lakukan
Bergantung kepada keadaan, Guest akan diberi pampasan jika terdapat kelewatan dengan penghantaran atau pengambilan kereta yang berpunca daripada pihak TREVO. Sila nasihatkan mereka untuk menghubungi pasukan Khidmat Pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan.
 
8. Bagaimana jika saya perlu menukar masa atau lokasi penghantaran?
Sila hubungi pasukan Khidmat Pelanggan melalui Live Chat untuk sebarang pertukaran berkaitan penghantaran kereta.
 
9. Jika Guest yang tidak membayar untuk penghantaran atau pengambilan kereta semasa membuat tempahan ingin mengatur penghantaran atau pengambilan secara tiba-tiba, apakah yang perlu saya buat?
Kami tidak akan dapat mengatur penghantaran atau pengambilan jika ia tidak dipilih oleh Guest semasa membuat tempahan kereta.

Berminat untuk membuat penghantaran sendiri bagi kereta anda?

Dapatkan maklumat lanjut mengenai penghantaran sendiri dan insentif yang anda akan perolehi di sini.

 

Recommended Articles